
Kurs dla dzieci
„Szkoła Małego Artysty”
Zapis na kurs

Zapisz się już teraz i wejdź do kolejnej grupy
Program sztuk plastycznych dla dzieci w Warszawie
Nasz kurs w ARTel to przestrzeń odkryć. Nie ograniczamy się tylko do farb – dzieci uczą się tworzyć obrazy, historie i całe światy poprzez różne praktyki artystyczne. Tutaj ważny jest nie efekt końcowy, lecz proces – radość odkrywania i wolność twórcza.
Każde zajęcia to mała opowieść, w której dziecko staje się autorem. Uczy się obserwować, fantazjować, wyrażać emocje poprzez obraz, a przede wszystkim – wierzyć we własne siły twórcze.
Każdy blok został zbudowany tak, aby krok po kroku dziecko odkrywało nowe formy autoekspresji.
W ARTel kierujemy się zasadą: podążać za dzieckiem. Naszym zadaniem jest pomóc rozwijać wyobraźnię, zamienić rysowanie w drogę do odkrywania siebie i zainspirować do poznawania świata sztuki.
BLOK 1. Wprowadzenie do sztuki i materiałów (zajęcia 1–5)
-
Zapoznanie z materiałami plastycznymi – próbujemy różnych rodzajów ołówków, farb, papieru; tworzymy małą pracę w formacie A4.
-
Linia i formy geometryczne (grafika) – ćwiczenia rozwijające rękę, kreskowanie, rysowanie prostych przedmiotów.
-
Koło barw i podstawy łączenia kolorów – mieszanie barw, kolory dopełniające, triada, kolory analogowe; ćwiczenia w zimnej i ciepłej gamie.
-
Plama, rytm i kompozycja – poznajemy zasady kompozycji i tworzymy proste układy z trzech przedmiotów.
-
Lekcja utrwalająca: bajkowy pejzaż – łączymy elementy graficzne i malarskie, tworząc nastrojową pracę.
.png)

BLOK 2. Twórcze eksperymenty i fantazja (zajęcia 6–10)
-
Forma i faktura (martwa natura z natury) – rysujemy przedmioty, analizujemy objętość i teksturę.
-
Kompozycja dekoracyjna i stylizacja – próbujemy stylizować przedmiot, wpisujemy go w kompozycję geometryczną lub symetryczną, wzmacniamy kolorem i kontrastem.
-
Zwierzę w technice kolażu – tworzymy kolaż, poznajemy plastykę zwierząt, łączymy papier i farbę.
-
Anatomia zwierząt i praca z miękkim materiałem – oddajemy charakter i ruch zwierząt w formacie A3, stosując fakturę.
-
Lekcja utrwalająca: kontrastowa kompozycja dekoracyjna – tworzymy indywidualną kompozycję, łącząc techniki i kontrasty kolorystyczne.
BLOK 3. Rzeczywisty świat i obserwacja (zajęcia 11–13)
-
Objętość, światło, cień i światłocień (malarstwo) – rysujemy z natury, poznajemy światło, cień, refleks i ton pośredni.
-
Portret (malarstwo olejne, pastele) – poznajemy podgatunki portretu, rysujemy poszczególne części twarzy i tworzymy autoportret.
-
Ilustracja botaniczna (kredki kolorowe, akwarela) – poznajemy budowę roślin, wykonujemy szkice oraz pełną ilustrację kwiatową.
BLOK 4. Rzeczywisty świat i obserwacja (zajęcia 11–13)
-
Ilustracja do bajki – tworzymy szkic, opracowujemy kompozycję i fabułę.
-
Zajęcia końcowe – omawiamy interesujące tematy i zagadnienia, które były niejasne na wcześniejszych lekcjach, poznajemy niestandardowe techniki i „triki” w sztuce, tworzymy indywidualną pracę.
Zajęcia odbywają się do wyboru, według indywidualnych ustaleń z rodzicami — w poniedziałki, środy lub piątki, o godzinie 16:30 albo 18:00.
Czas trwania: 1,5 godziny
Koszt kursu:
— Zajęcia próbne: 60 zł
— Pojedyncze zajęcia: 80 zł
— 4 zajęcia w miesiącu: 320 zł
— 8 zajęć w miesiącu: 600 zł
Kierownik kursu:
Weronika Aleksiejewa
Weronika – pedagog z wykształceniem artystycznym: średnie specjalne – pedagog–artysta, wyższe – artysta–ilustrator. Doświadczenie dydaktyczne – 7 lat.
„Dla mnie ważne jest, aby dać dzieciom możliwość wyrażania tego, co chcą, a jednocześnie wyjaśniać podstawowe techniki. Rysować może każdy – najważniejsze to znaleźć własną formę ekspresji. Moim zadaniem jest pokazać, jak sztuka wpływa na życie, jak bardzo jest ważna i przydatna dla samowyrażenia, a także stworzyć atmosferę, w której dzieci tworzą z radością i zainteresowaniem.”



